Szukaj usługi

Czego i gdzie szukasz:
Wyszukaj w pobliżu:

Spotkanie

Wszystko zaczęło się od spotkania. Był wrzesień 2014 roku. Mój kolega Partner przedstawił mi ideę stworzenia systemu rezerwacji online. Mówił o konkurencji. Przede wszystkim polskiej. Mówił, że już kilku osobom powiedział o tym pomyśle. Według niego jeden z systemów rezerwacji online został stworzony w oparciu o jego pomysł. Z ciekawością wysłuchałem opisu stworzenia kolejnej aplikacji internetowej, rezerwacje online.

Ja byłem entuzjastycznie nastawiony odnośnie jego pomysłu. Umówiliśmy się, że każdy z nas przemyśli temat i przygotuje model biznesowy. Po kilku dniach spotkaliśmy się. Wymieniliśmy się pomysłami w zakresie modeli biznesowych na stworzenie aplikacji internetowej, systemu rezerwacji online. Wymieniliśmy się ideami, na czym, oferując, jakie usługi, aplikacja internetowa może można zarabiać.

Jak tworząc system rezerwacji online można generować przychody?

Jak stworzyć kolejna aplikację internetową, usługę w modelu SaaS, skierowaną do firm mikro i małych firm usługowych?

Dlaczego stworzenie systemu umawiania wizyt online nie jest takie proste

Ciekawy był fakt, że gdy otrzymałem dokument, okazało się, że przygotował go już w lipcu 2013 roku. Okazało się, że przez ponad rok od opisania pomysłu nie wykonał nic w celu realizacji jego.

Dlaczego tak się stało? Dlaczego nie rozpoczął realizować swój plan stworzenia aplikacji przez ponad rok? W wyniku rozmów przyczyną były trzy zagadnienia:

wielkość planowanej inwestycji na początku mówiliśmy o 80 tys. zł netto potrzebnych na stworzenie systemu rezerwacji online.

Drugim czynnikiem był brak właściwego usługodawcy.

Trzeci to brak przekonania co do pomysłu, zaangażowania i czasu. Trudno jest poświęcić bardzo dużo czasu, szczególnie w początkowym okresie tworzenia systemu rezerwacji online, i jednocześnie pracować na pełnym etacie. Trudno jest wykonywać odpowiedzialnie dwie, bardzo różne prace.

Porównanie modeli biznesowych systemu rezerwacji online

Model biznesowy systemu rezerwacji online wykonany przez Partnera zakładał, że głównym źródłem przychodów będzie marża w wysokości 1% - 2%. Ciekawe dlaczego 1 -2% a nie 3%? Marża pobierana od wartości każdej rezerwacji usługi dokonanej przez Użytkownika – Klienta w systemie rezerwacji online.

Założenia biznesowe nie przewidywały pobierania stałej kwoty od każdego użytkownika. Uważał, że klienci, małe firmy usługowe głównie firmy z segmentu SOHO, nie będą chciały kupić takiej usługi, przynajmniej na początek. Klienci nie będą chcieli ponosić stałego wydatku bez widocznych efektów wzrostu liczby klientów.

W modelu biznesowym znalazła się krótka, bardzo krótka analiza firm konkurencyjnych. Cała analiza polegała na porównaniu 3, różnych aplikacji internetowych. Porównanie różnych systemów rezerwacji online dostępnych w Polsce. Okazało się, że ani nie jest to nowy, ani nie jest to unikalny pomysł w Polsce.

W moim modelu biznesowym systemu rezerwacji online, też założyłem, że źródłem przychodów będzie opłata procentowa od rezerwacji dokonanej przez użytkownika w systemie. Opłata pobierana od firmy usługowej.

Rozstanie

Po kolejnych dniach spotkaliśmy się w celu określenia warunków współpracy. Mieliśmy założyć spółkę dedykowaną na realizację tego pomysłu biznesowego. Partner, który miał być moim przyszłym wspólnikiem zaproponował na początek 10% udziałów. Słysząc ta propozycję nie czułem się z nią dobrze. W wyniku rozmów doszliśmy do porozumienia 60% miał objąć on a ja 40% udziałów w przyszłej firmie.

Na kolejnym spotkaniu zrezygnowałem z realizacji tego pomysłu razem z nim. Jednak ja zrezygnowałem z założenia wspólnej dedykowanej firmy w celu realizacji modelu biznesowego.

Coś mi nie pasowało. Nie pasowało mi podejście kontroli nade mną. Kontroli, która z pewnością byłaby źródłem konfliktu. Nie pasowało mi również różnica w doświadczeniach.

Partner, poza samą ideą, później okazało się, że nie nową, nie unikaną i nie innowacyjną, nie wnosił według wartości do projektu. To ja maiłem realizować projekt, wykorzystując posiadane zasoby stworzyć system rezerwacji online. To na mnie miała spoczywać odpowiedzialność i realizacja stworzenia strony www, aplikacji internetowej, aplikacji mobilnej.

Pracując w firmie finansowej, Partner według mnie nie byłby w stanie właściwie się zaangażować. Poświęcić się, poświęcić własny czas, w procesie najważniejszym, tworzenia systemu rezerwacji online. W procesie tworzenia aplikacji internetowej.

Każdy z nas pracował na etacie. Z tym, że moja praca jest dosyć specyficzna. Prowadząc elastyczną, można powiedzieć bardzo elastyczną firmę, mam czas aby prowadzić i prowadzę, z różnym zaangażowaniem, z różnymi efektami równocześnie różne projekty. Aplikacja internetowa w postacie systemu rezerwacji online, dla mnie byłby kolejnym projektem on-site. Czyli projektem prowadzonym z boku. Projektem, którego efekty nie musza być widoczne w ciągu trzech, sześciu czy nawet dwunastu miesięcy ale w dużo dłuższym czasie. Projektem prowadzonym z boku, bez presji na czas i wyniki. Co jest istotne wpisuje on się w moje doświadczenie i wiedzę w zakresie realizacji projektów informatycznych. Dla Partnera to byłby zupełnie nowy projekt, nie związany z jego wiedzą, doświadczeniem, działalnością.

Pomysł na nową aplikacjęinternetową

Idea, aby stworzyć aplikację do umawiania wizyt online. Stworzyć model biznesowy, w którym firmy płacą właścicielowi aplikacji opłatę za każda umówioną wizytę. To bardzo ciekawy pomysł. Ciekawy, ale ani nowy ani odkrywczy.

Ktoś, kiedyś powiedział, mam bardzo dobry pomysł na aplikację internetową, ale nie mam czasu, energii i zasobów aby go zrealizować. Ktoś dodał, sama idea jest warta tyle co nic, tyle co inne słowa wypowiedziane na spotkaniu. Jeżeli pomysł na aplikację internetowa jest innowacyjny to z dużą dozą prawdopodobieństwa można stwierdzić, że ktoś gdzieś już stworzył podobną aplikację. Już ona funkcjonuje na lokalnym rynku w jakimś, nieznanym jego segmencie. Albo ktoś inny wpadnie na niego w niedalekiej przyszłości.

Ktoś inny dodał, odkupię Twój pomysł na biznes od Ciebie za jeden złoty. Za złotówkę. Bo tyle jest pomysł wart bez egzekucji. Inna osoba odpowie pomysł jest najważniejszy. Bo pomysł na aplikację internetową, to wszystko co posiadam. Nie posiadam zasobów, możliwości finansowych aby go zrealizować. Nie mam czasu aby rzucić obecna prace i poświęcić się w 100% na realizacje pomysłu. Nie mam w sobie tyle zacięcia aby nawet 10% mojego czasu poświęcić na stworzenia aplikacji po godzinach, przy okazji pracując na etacie. Nie chcę podejmować całego ryzyka biznesowego samemu, więc dziele się z Tobą pomysłem .

Firmy nie konkurują ze sobą pomysłami na kolejne aplikacje internetowe. W myśl zasady; nie konkurujemy tym CO robimy ale JAK to robimy, wykonujemy. Firmy konkurują ze sobą sposobem egzekucji pomysłów, sposobami ich oferowania klientom, zespołem, który tworzy i realizuje pomysły. Firmy konkurują strategiami marketingowymi, konsekwencją, zaangażowaniem i z pewnością wielu, wielu innymi elementami. Ale sam pomysł to za mało. Bardziej innowacyjna realizacja pomysłu, właśnie realizacja pomysłu, lepsze działania marketingowe to czynniki, które mogą przyczynić się do sukcesu biznesu.

Wiele, różnych biznesów są kopiami innych, a z jakiś, niewyjaśnionych powodów to jedne wygrywają a o innych świat zapomina.

Wizja bez wykonania jest halucynacją powiedział Thomas A. Edison.

Moje podejście – sprawdzony zespół

Mając wieloletnie doświadczenie w zakresie tworzenia aplikacji internetowych, różnych aplikacji. Postanowiłem spróbować sam stworzyć aplikację internetową, system rezerwacji online. Oczywiście nie sam ale wraz z zespołem osób, z którymi od lat współpracuję.

Rynek aplikacji internetowych, rynek systemów rezerwacji online w Polsce

Dzisiaj w analizie konkurencyjnych aplikacji internetowych, systemów rezerwacji online posiadam ponad 60 [tak sześćdziesiąt] różnych systemów rezerwacji online. Co ciekawe większość z tych systemów nie działa lub udaje że działa. Pisząc ten artykuł mogę powiedzieć, w Polsce działa aktywnie około 30 [trzydzieści aplikacji internetowych, tak taka jest konkurencja ] systemów rezerwacji online.

Znalazłem nawet opis z 2008 roku jednej aplikacji internetowej, koncepcję firmy Orange [jeszcze jako Telekomunikacja Polska] dotyczącą ‘Wirtualnej Recepcji’. Porównanie systemów rezerwacji online obejmuje tylko aplikacje z polskim widokiem użytkownika. W większości wypadków są to polskie aplikacje. Wśród nich jest system rezerwacji online, który powstał już w 2010 roku. Kolejny system rezerwacji online powstał w ramach POiG 8.1. Firma, która go stworzyła otrzymała ponad 720 tys. zł [ciekawe kiedy się zwrócą te środki]. Jest też system rezerwacji online, który po ponad 5 latach działalności chwali się, że posiada ponad 1000 Klientów.

Z moich informacji wynika, że samych salonów fryzjerskich jest kilkadziesiąt tysięcy. Oczywiście mówimy tylko o Polsce.

Realizacja

Pomysł stworzenia aplikacji internetowej musiał być zupełnie inny.

Zadałem sobie pytania,

  • dlaczego mimo faktu, że aplikacje internetowe tego typu działają już tak długo ja o nich nic nie wiem, nigdy o nich nie słyszałem?
  • Jakie czynniki decydują o tym, że aplikacja internetowa osiąga sukces?
  • Jakie czynniki decydują, że aplikacja internetowa ma bardzo, ale to bardzo wolny przyrost nowych Klientów?
  • Jakie są kluczowe czynniki sukcesu aplikacji internetowych?
  • Jakie są wagi czynników sukcesu?
  • Gdzie znajduje się Złoty Graal? [tak mówi mój kolega]
  • Jak zarabiać na aplikacji internetowej oferowanej za darmo?
  • Jaki model biznesowy opracować?

Na podstawie tych przemyśleń powstała aplikacja internetowa Manuru.

Manuru nie pobiera żadnych opłat od Klientów - usługodawców za rezerwację dokonane przez system rezerwacji online. Posiadająca pełną funkcjonalność aplikacja internetowa jest za darmo.

Tym się różni Manuru od większości innych systemów rezerwacji online, że oferując podobną funkcjonalność, jest właściwie ZA DARMO dla Klientów.

Takie podejście zupełnie odwraca do góry nogami model biznesowy, który powstał na początku. Jest on zupełnie rewolucyjny i unikatowy w stosunku do wszystkich innych systemów rezerwacji online dostępnych na rynku.

Usługi lkalne w zasięgu z dowolnego miejsca na ziemi

Zamów usługę, zarezerwuj termin bez wychodzenia z domu

Dotrzyj do klientów z okolicy - globalnie

Opinie naszych kleintów:

Aneta:34 - Dzięki społeczności Manuru znalazłem swojego księgowego, i fryzjerkę

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam tempor elit vitae orci commodo aliquam. Morbi rutrum varius convallis. Curabitur arcu eros, dapibus non odio ac, scelerisque imperdiet lectus. In in arcu id nulla cursus scelerisque. Aliquam erat volutpat. Vivamus enim ante. sollicitudin ut laoreet nec, laoreet eu lacus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras blandit lacinia metus, a condimentum dolor posuere quis. Maecenas a lorem tincidunt, euismod diam quis, convallis metus. Mauris facilisis nunc dui, id elementum magna cursus nec. Morbi viverra quam eu pulvinar tempus. Curabitur egestas mollis sem eget porta.

Sylwia:27 - Społeczność Manuru pozwoliła mi zdobyć nowych kleintów

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam tempor elit vitae orci commodo aliquam. Morbi rutrum varius convallis. Curabitur arcu eros, dapibus non odio ac, scelerisque imperdiet lectus. In in arcu id nulla cursus scelerisque. Aliquam erat volutpat. Vivamus enim ante. sollicitudin ut laoreet nec, laoreet eu lacus. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Cras blandit lacinia metus, a condimentum dolor posuere quis. Maecenas a lorem tincidunt, euismod diam quis, convallis metus. Mauris facilisis nunc dui, id elementum magna cursus nec. Morbi viverra quam eu pulvinar tempus. Curabitur egestas mollis sem eget porta.